تعالیم اسلام از طریق تبلیغ دین به مناطق محروم انتقال می یابد
کد خبر: 3655923
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

تعالیم اسلام از طریق تبلیغ دین به مناطق محروم انتقال می یابد

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رودبار گفت: تبلیغ دین یکی از عوامل موثر در نشر دین و رساندن تعالیم حیات بخش اسلام به مناطق محروم بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام ابراهیم عباسپور، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رودبار گفت: خدمت به مسجد و مؤمنین و نمازگزاران از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و کوشش هیئت امناء مساجد باید در راستای رونق بخشیدن به مساجد باشد.

وی در ادامه افزود: هم فکری در کنار هم بودن و مشورت یکی از مهمترین کارها در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی مسجد است که می تواند در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد موثر باشد و جلوی نقشه ها و توطئه های دشمنان را خواهد گرفت.

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: اعضای هیئت امناء مسجد باید زمینه را برای مشارکت و همکاری مردم به‌ویژه جوانان در برنامه های گوناگون مسجد فراهم آورده و از نظرات و ایده های آنان استقبال کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رودبار تأکید کرد: مساجد باید در برگزاری مراسم ملی و مذهبی نقش خوبی داشته باشند و این گونه مراسم باید با شکوه خاص برگزار شود.

حجت‌الاسلام عباسپور افزود: وجود روحانی مستقر در روستا منشاء تحولات مثبت در امور دینی و معنوی بوده است و در حال حاضر به همت روحانیون مستقر در روستاها شاهد توسعه فرهنگ دینی، اقامه نماز جماعت و بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی و کانون های فرهنگی هستیم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رودبار تصریح کرد: تبلیغ دین، یکی از سنت های حسنه در کشور ما است که همواره مورد تاکید و توصیه بزرگان دین بوده و همواره یکی از عوامل موثر در نشر دین و رساندن تعالیم حیات بخش اسلام به مناطق محروم بوده است.

 

captcha